tirsdag 19. januar 2010

Sjanger valg.


Hvis du plutselig fikk spørsmål; Hvilken sjanger liker du best?, ville du ikke nødevndigvis nølt med å svare. Når du dermed får oppfølgingspørsmålet; "Hvilken er du best i?" , blir ting litt vanskeligere.

Hvilke sjanger liker jeg å skrive i og hvilken sjanger jeg mener jeg er best i, er to helt forskjellige ting. Jeg liker kanskje best å skrive skjønnlitterært, men det betyr ikke nødvendigvis at dette er den beste sjangeren for meg. Jeg har derimot lagt dette til side når jeg skulle velge sjanger til norsken, jeg har valgt utifra hva jeg syns er mest artig å skrive og hvordan jeg selv føler mestringen min er innefor sjangeren.

Jeg har valgt kåseri og artikkel.

Kåseri har jeg valgt siden jeg fokuserte mye på denne sjangeren på ungdomsskolen, og mener derfor jeg har et fortrinn, men også fordi jeg er naturlig sarkastisk og føler jeg mestrer denne skrivestilen godt. 

Artikkel har jeg valgt fordi jeg, igjen, brukte mye tid på dette på ungdomsskolen. Dette er en sjanger som jeg syns er enkel, og der du stort sett kan skrive hva du vil.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden