tirsdag 22. september 2009

Blogg #1



Problemstillingen er klar og den er som følger:


Hvordan speiler 'Dr.Jekyll og Herr.Hyde" samtiden og hvilke nordiske forfattere har inspirert innholdet i boken?


Når jeg forteller denne problemstillingen til andre løfter de øyenbrynene sine og sier:"eeh.. lykke til da?".

Og det er litt sånn jeg føler meg. Jeg syns dette er en kjempe god prolemstilling,og det er noe jeg er interessert i. Samtidig føler jeg at jeg har tatt meg litt vann over hodet, det er jo et ganske omfattende tema.

Akkurat nå, like før jeg skal begynne på alvor med oppgaven, krysser jeg fingre og tær og håper på det beste.


To be continued....


2 Kommentarer:

Klokken 23. september 2009 kl. 04:42 , Blogger Eirik sa ...

Nordiske grøssere fra 1800-tallet? Idunno...

 
Klokken 4. oktober 2009 kl. 09:07 , Blogger Nora S sa ...

Ikke en nordisk grøsser:).
Faktisk et kjent og kjært barneeventyr av HC Andersen. Kan bli interessant å se hvordan Stevenson ble inspirert av ham.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden